Gdzie stawiać akcent w słowie hurtowa?

Słowo „hurtowy” ma znaczenie „sprzedawany lub kupowany w dużych partiach”.
Wielu błędnie stawia akcent w tym przymiotniku na pierwszą sylabę.
Prawdopodobnie, przez analogię z przysłówkiem „hurtem”.
Jednak prawidłowy wariant wymowy tego słowa to z akcentem na drugą sylabę: hurtówa.

Co oznacza cena hurtowa?

Cena hurtowa to koszt, po którym przedstawiciele handlu detalicznego i dystrybutorzy kupują produkty firmy w partiach. Minimalną ilość towaru w zamówieniu hurtowym ustala każde przedsiębiorstwo samodzielnie. Dlatego rozmiar partii u różnych firm może się znacznie różnić.

Elementy ceny hurtowej

Cena hurtowa produktu obejmuje dwa elementy:

  1. Koszt produkcji towaru
  2. Zysk, który powinien pokryć wydatki firmy i przynieść dochód

Teraz podziel planowany zysk przez ilość wyprodukowanego towaru, aby poznać wystarczającą wartość jednostki towaru. Uzyskaną sumę można ustalić jako cenę hurtową.

Także cenę hurtową można ustalić, wychodząc z kosztów detalicznych. Aby to zrobić, od detalicznych cen odejmujemy marżę i wydatki produkcji. Aby poznać koszt hurtowy towaru, potrzebujemy tylko dwa wskaźniki – koszt produkcji i marżę zysku.

Wzór na cenę hurtową

Obliczenie odbywa się według następującego wzoru:

Cena hurtowa = Koszt produkcji + Marża zysku.

Tworzenie cen to dość skomplikowany proces. Ważne jest, aby koszt produkcji nie był zbyt wysoki ani zbyt niski. Pierwszy wariant zniechęca potencjalnych nabywców z powodu niemożności zakupu towaru, a drugi może wywołać wiele pytań dotyczących jakości.

Zobacz, jakie są metody tworzenia cen hurtowych. Ważne, aby cena hurtowa była korzystna dla kupujących i przy tym przynosiła dochód sprzedawcy. Należy uwzględnić możliwość rabatów do przyciągnięcia potencjalnych klientów. To pozwoli korygować pracę firmy, podejmować przemyślane decyzje finansowe i rozwijać biznes pomimo ciągłego wzrostu konkurencji.

Co to jest hurt i detal?

Hurt to sprzedaże/zakupy dużych partii towarów w celu ich przetwarzania lub wykorzystywania do handlu detalicznego. Detail to sprzedaż towarów bezpośrednio konsumentowi. Oczywiste jest, że każdy rodzaj zakłada inne podejście do organizacji działalności gospodarczej i technologicznej, jak i do prowadzenia marketingu i promocji towarów.

Kluczowe różnice między handlem hurtowym a detalicznym

Element Hurt Detal
Cel sprzedaży Duże partie towarów Sprzedaż dla konsumentów
Grupa docelowa Głównie osoby prawne Klienci indywidualni
Miejsce sprzedaży Magazyny, katalogi, strony internetowe Sklepy stacjonarne, internet

Sprzedaż hurtowa zakłada dostarczenie produktów pośrednikom lub przetwórcom, którzy będą używać towar w swojej dalszej działalności w celach komercyjnych.

Dzisiaj metody sprzedaży detalicznej to szerszy zakres rozwiązań. Dzieje się tak dzięki rozwojowi sprzedaży zdalnej i rozległego systemu usług dostawy. Metody sprzedaży detalicznej w dużym stopniu zależą od cech produktu. Często jednak strategie się krzyżują, jeśli produkt nie wymaga specjalnych warunków prezentacji i przechowywania.

Główne metody sprzedaży detalicznej

  1. Samoobsługa
  2. Przez ladę
  3. Z otwartą ekspozycją
  4. Pocztą
  5. Przez automaty
  6. Przez internet

Rozważając rodzaje sprzedaży detalicznej, można je połączyć w trzy szerokie grupy: stacjonarne; wędrowne; zdalne. Pierwsze dwie przewidują bezpośredni kontakt kupującego ze sprzedawcą, trzecia zaś to obsługa przy użyciu sprzedaży internetowej lub poczty.

Głównym sposobem handlu pozostaje jednak forma stacjonarna. Metody handlu w tym przypadku pozwalają przedstawić towar z najlepszej jego strony w bezpośredniej bliskości z konsumentem. Tylko przedstawicielstwa firmowe łączą promocję zarówno firmy-producenta, jak i jej produktów.

Co znaczy kupować hurtem?

Pod słowem „hurt” rozumie się jednorazowy zakup dużej partii towaru. Sens polega na obniżeniu kosztów przez duże wolumeny. Towary można kupować na dwa sposoby: hurtem i detalicznie. Co dokładnie kryje się za słowem „hurt” wie mniej osób, dlatego ten termin warto rozważyć dokładniej.

PRODUCENTOM OPŁACA SIĘ SZYBCIEJ SPRZEDAĆ PRODUKCJĘ, DLATEGO ZACHĘCAJĄ DUŻYCH NABYWCÓW SPECJALNYMI WARUNKAMI. Zakup hurtowy dużej partii tego samego towaru to przykład wzajemnie korzystnego handlu. Sprzedawca szybciej realizuje duże ilości swojej produkcji, a nabywcy kupują ją po niższej cenie.

To właśnie obniżenie ceny czyni zakupy hurtowe korzystnymi. TAK WIĘC, JEŚLI KUPIĆ 100 TAKICH SAMYCH PRODUKTÓW DO ODSPRZEDAŻY ZA 500 RUBLI, TO TRZEBA WYDAĆ 50 000 RUBLI. JEŚLI CENY ZOSTANĄ OBNIŻONE NAWET O 10%, TO TRZEBA BĘDZIE WYDAĆ 400 RUBLI NA KAŻDY PRODUKT, CZYLI W SUMIE 40 000 RUBLI.

Niektórzy dostawcy odchodzą od takiego modelu sprzedaży i zaczynają sprzedaż wśród klientów detalicznych, ale po cenach hurtowych. To znaczy, że klient ma możliwość kupienia interesujących produktów taniej niż u końcowego sprzedawcy. Na taki krok sprzedawcy hurtowi decydują się, aby przyciągnąć klientów bez użycia pośredników.

Dlaczego hurtowe a nie hurtowe?

Słowo zmieniło się nie do poznania, ale znaczenie zachowało, jak i akcent na pierwszej sylabie. A w przymiotniku – tylko na drugiej: hurtowe ceny – błąd, poprawnie – tylko hurtówe ceny. Hurtowy handel pozwala dokonać hurtowych zakupów, na przykład na hurtowym rynku.

Zapamiętajmy: kupować hurtowo, ale po hurtowych cenach. Będziemy przestrzegać norm akcentu i mówić poprawnie.

Dodaj komentarz